Tossda

Gårdagen blev som planerat en dag där jag fick en hel del gjort, vilket känns himla skönt. Bland annat så köpte jag ett megastort paket till August (såg ut som det där paketet i Sunes jul som Sune får av Sophie ni vet), Det ska bli himla kul att se honom slita upp det på söndag då han har 3-årskalas. Jag tror det är en present som han kommer bli väldigt glad av och som han kommer tycka är väldigt rolig. Det hoppas jag iallafall :)
Efter att presenten var inhandlad så åkte jag och mamma till sjukgymnasten. Första träffen med en sjukgymnast faktiskt sen jag gjorde illa mig så det skulle bli spännande att se vad dom hade att säga. Och eftersom att de sjukgymnaster som finns på korsbandsgruppen i Falun är på semester så fick jag gå till Läkarhuset i Borlänges sjukgymnaster så länge. Jag fick LInnéas syster Carro som sjukgymnast också så det var kul. Alltid skönt att ha någon man känner tycker jag. Vi snackade på om lite allt möjligt men först och främst knät då. Men hon sa ju det att hon egentligen inte visste varflr det besöket var inbokat haha, för det fanns inte så mycket hon kunde hjälpa mig med i det stadiet jag är i nu. Det är liksom bara böja/sträckövningar och att försöka hitta låtmuskeln igen för den är fan förtvinad alltså. Men jag fick några tips och råd för hur jag kunde gå vidare, för både sträckningen och böjningen behövs förbättras avsevärt, herregud det är inte bra. Men jag jobbar på det, varje dag!!
Och efter sjukgykmnasten så åkte jag å mor faktiskt ner till gymmet. Fy fan va kul det var även om det innebar lite mer krångel än det vanligtvis gör haha. Jag skulle försöka hitta ett ställe att värma upp på. Gå/springa är inget alternativ då jag går väldigt underligt å springa kan jag inte än eftersom jag inte kan böja eller sträcka benet ordentligt. Så jag testade en crosstrainer men det gjorde bara satans ont i ytterlägena, så jag fick gå till en cykel och prova. Men var ju dödsdömt, men det hade jag väl en liten föraning om innan. Jag blev så frustrerad haha, men gick tillbaka till en crosstrainer igen, en annan variant, och försökte lite försiktigt med den. Och det gick faktiskt bra till slut, med lite improvisering. Men jag blev ju varm iallafall. OCH TRÖTT! Herreguuuuud vad man tappar konditionen fort. Jag skämdes nästan.. Och lika med musklerna, ha ha ha vilket skämt. Kul att man kände sig som klenaste människan nånsin när man gick där. Vissa övningar klarade jag av skapligt om man jämför med förut men andra gick ju inte i närheten med samma vikter som jag brukar köra på. Men det är väl inte så konstigt heller kanske när man varit soff/sängliggandes i 1.5 månad. Det är bara att träna på helt enkelt! Jag körde faktiskt lite benpress så gott jag kunde bara för att försöka hitta muskeln igen. Jag tröck ifrån med det friska benet och bromsade tillbaka med det skadade så att det fick känna på lite. Det var så himla skönt att träna igen. Jag har saknat det så himla mycket, även då man är begränsdag just nu.
Och jag känner träningsvärken idag också, den är helt jäkla underbar. I bröstet efter bänkpressen och i magen efter bålövningarna, som jag har längtat efter denna smärta, Fy fan vad underbart!
Senare på kvällen åkte jag till Tjäder å kikade på film. Ännu två filmer sokm jag fått varmt rekomenderade till mig som visade sig vara bara sådär bra. Men alla har ju olika smak, så är det ju. Men efter varje gång jag ser på en film med någon, när jag valt film, så säger alla efteråt:
- Nästa gång väljer jag film.
Kul Johanna, haha alltid lyckas jag välja dom dåliga filmerna...
 
Dagen då, jag har ingen aning om vad den kan bjuda på men det kanske kan bli så att jag åker hem till Blge idag och sover där tills imorgon. Möjligen kan det bli så. Men vad jag ska göra, det är en annan sak. Det lär visa sig. Nåt kul hoppas jag, det är ju trots allt fredag och då är det ju alltid fredagsmys :)
 
Tror jag bör gå ner nu innan mamma tror att jag har dött i sömnen, har inte varit ner och visat mitt tryne än idag då jag lär väl pallra mig neråt :)
 
August hjälper morfar med veden
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0