Nellie

Idag var jag och Lina hem till Therese, Tobbe och nyfödda Nellie och hälsade på. Hon var så sjukt söt. Eller ÄR så sjukt söt. Det är konstigt det där egetligen. För en vecka sen så låg hon i Thereses mage, och nu finns hon här ute med oss och andas och mår bra. Underbart!
Grattis än en gång Therese och Tobias:)

Sista kvarten

Sitter och väntar på taxin nu som ska ta oss till bussen som i sin tur ska köra oss till flygplatsen i Bangkok. Det känns sorgligt att säga hejdå till Sabay Village och de som bor här. Sten och Nok har varit här på morgonen och sett till att allt har varit bra och funkat. Nu ska vi snart säga hejdå. Inte min starka sida direkt. Så nu blir det nog inget mer skrivande förns jag kommer hem till Sverige. Ha det så bra:)

Good guys goes to heaven, bad guys goes to Pattaya

Snygg klassiker som nu pryder Pers överkropp. Haha magi!
Trots allt åkte vi tillbaka till Pattaya idag för att shoppa. Hittade en hel del faktiskt men mest till andra. Det är så kul att shoppa till andra här för det är så sjukt billigt. Köpte ett par äkta Converse idag (till mig själv) för 1000 Bath, det är ca 200-250 kr. Sjukt billigt om man jämför med hemma!! Allt annat är också billigt. Eller ja, inte allt men mycket:)
Men vi började allting med att äta på Beef eater idag igen. Idag blev det oxfilé-spett med lök och paprika. Till det var det bakad potatis och 4 olika såser: bea, aioli, tzatziki och nån bbq-sås. Sen var det sallad och en halv majskolv också. Det är så sjukt gott där så det är helt galet. Dessutom så blev det en efterrätt. Äppelpaj med glass och vaniljsås. Gaaaaalet gott!!

Natti natti:)

Sweet

Underbart fint väder idag med. Man kanske kommer hem med lite färg ändå trots allt. Hoppas på det:) nu ligger vi nere vid poolen och latar oss lite. Vi ska nog snart gå till den lokala Thai-restaurangen som ligger 20 m utanför grindarna och käka lite. Mumma! På tal om mat: Igår var vi på ett svensk-ägt ställe i Pattaya och käkade. Och det var den godaste maten jag ätit i hela mitt liv. Det blev oxfilé. Åh herregud vilken oxfilé. Den bara smälte i munnen på en. Helt magiskt, och för det priset. Kalas! Vi ska dit imorgon igen och käka! Pattaya i övrigt var ingen höjdare. Iaf inte walking street som den kallas. Galet mycket folk och ganska mycket skit, men nu har man upplevt det iaf:)

Mmmmmummmmms

Godaste jag smakat!!
Ikväll blir det Pattaya, yeaah:)

Lunchad och klar

Har precis käkat lite lunch. Finns ett lokalt ställe här som vi käkar lunch på ibland. Supergott och superbilligt. Idag fick vi 3 st fullstora rätter för ca 30 kr. Det är så det ska vara att käka ute:) nu ska vi glassa vidare i solen lite!

Kul hand

Kul spel!!!!!!!

Sabay Village<3

Home sweet home!
Idag kom vi hem till Sabay Village igen. Koh Samet var en rätt fin ö men stranden vi bodde på var väldigt lortig och vattnet var lortigt. Hotellet var inte heller så värst mysigt och ön var full i myggor, så vi saknade paradiset en del och åkte hemåt igen. Dom hade visst haft regn här båda dagarna som vi var borta så det var väl inte mer än rätt då kanske.
För vädret har varit super på Koh Samet. Igår var det knappt ett moln på himlen och säkert 30-31 grader varmt i havet. Och då brände jag mig såklart! Så sjukt tarv på sol efter alla moln och allt regn, haha. Men det gör inget. Lite skugga idag så kan man köra på igen imorgon.

Nu ska vi ner till poolen och slappa och bada lite. Fint väder idag med. 29 grader i poolen nu tror jag det var. Tar med mig Zlatan-boken! Har kommit halvvägs in i den nu. En riktigt, riktigt bra bok. Himla kul att läsa hur han har sett på allt som man hört talas om i tidningar och annat under dessa år. Mycket läsvärd:)

Nya äventyr

Idag drar vi vidare till koh samet. Det är inte så värst fint väder här som sagt så nu har vi tröttnat. 10.00 kommer taxin och hämtar oss. Så nu blir det inga fler inlägg på ett tag. Vi har bokat två nätter men vi får se hur länge vi blir kvar. Kan bli längre än så.

Vi hörs när vi hörs:)

Mys

Medan jag å Sara var ute och tränade, lagade pojkarna mat. Tro mig, det såg mycket godare ut i verkligheten än på bilden. Men ja, bilden hade kanske LITE rätt ändå. Köttet var segt som sjutton (ioförsej var det jag å sara som handlat det men.. ;) ). Det är ju tanken som räknas ändå!

Shopping

Hittills har vi inte hittat något magiskt shoppingatälle. Idag blev det två tröjor till August OCH det snyggaste skalet till mobilen. Ett Liverpool-skal i guld med snygga mönster på sidan också. Är nöjd med det men vill hitta mer saker till mig. Mer kläder!!!!!

Jaja, nu blir det kortspel..

Är uppriktigt ledsen just nu. Denna dagen har inte startat bra. Vaknade inatt av att min mage krampade så otroligt mycket. Det spelade ingen roll hur jag än vände och vred på mig så blev det bara värre. Jag började svettas också, trodde jag skulle behöver uppsöka läkare ett tag för ingenting jag gjorde blev bättre. Men sen vaknade Andreas och han gick och hämtade en Ipren. När den började verka så blev det bra och nu känner jag absolut ingenting. Konstigt det där. Men nu mår jag bra:)

Det andra tråkiga är att det regnar idag... Vi är så bleka så usch! Vi har haft en riktig soldag här än så länge och det känns inte alls kul. Vi funderar på att åka till Koh Samet imorgon. En ö som ligger skapligt nära men som det samtidigt ska bli fint väder på. Vi får se, men det blir nog så:)

Nu ska vi åka in till Pattaya och shoppa lite. Nåt kul måste man ju ha när det regnar:)

Sjuk

Idag har jag inte mått bra alls. Började inatt med att jag var dålig i magen, sen gick det över till feber också.
Vi var på en djurpark idag och kikade på elefantshower och en massa annat. Det var rätt kul men jag orkade typ inte gå runt nånting för jag var helt slut av febern och värmen.
Men när jag kom hem tog jag en Ipren och gick och la mig. Vaknade ganska nyss och känner mig mycket bättre nu. Vi ska snart åka iväg till en biljardbar i Jomtien med Sten( en som bor hät på området som hjälpt oss otroligt mycket) och lira lite. Får se hur det går. Är lite slut för det enda jag fått i mig idag är en apelsin. Men jag tror det kommer gå bra.

Ha det bra så länge:)

Drömmen

Den här resan har börjat sjukt och jobbigt men just nu är jag så himla lycklig så ni anar inte. Vi är i paradiset!

Resan började med en 11 timmars flygresa till Phuket som gick bra. Vi ville ju vidare norrut direkt och träffa Sara och Per på ön koh chang för att det skulle visst vara bättre väder där. Vi fick då höra att vi skulle flyga till utapao som var flygplats i pattaya och sen ta en färja över till koh Chang. Så vi väntade några timmar på nästa flyg. Vi trodde då att vi skulle vara ute på ön efter nån timme när vi landat men så var inte fallet. Vi skulle åka 4 timmar minst i taxi för att komma till färjan.
När vi väl kom dit så hade färjorna slutat gå för dagen så vi fick leta efter ett ställe att sova på. Dagen efter tog vi en tidig färja och mötte upp sara och Per på deras "mysiga" hotell. Usch vad skabbigt men det låg precis på drn superfina stranden och vi bokade en natt.
Dagen efter det (igår) skulle vi boka en till natt tänkte vi för Sara och Per hade en dag kvar där. Men då var det fullbokat. Och inte bara där visade det sig, HELA ön var helt fullbokat nu inför nyårsafton. Vi gick och frågade varenda hotell på våran strand och en till strand plus att vi fick bekräftat att alla hotell på hela ön var fullbokade så vi fick panik och visst inte vad vi skulle göra. Vi var helt säkra på att vi skulle få sova på stranden bland alla läskiga kryp och djur. Men då kom jag å tänka på Per-Amund, att han har ett hus nånstans i Thailand, nära Pattaya, som han var i. Så vi hörde av oss till honom och frågade om vi fick bo en natt hos honom. Och det fick vi. Så i panik( för att hinna med färjan) började vi kasta ihop våra väskor och skyndade oss till färjan. Vi sa till cauffören att vi hade bråttom och det var nog det sämsta vi gjort, vi trodde vi skulle dö. Han körde så jäkla fort på dom dåliga vägarna och var nära att krocka ett antal gånger.. Men men vi hann precis med färjan.
När vi kom över så fann en taxi och väntade på en körning och vi undrade åt vilket håll han skulle.
-Till Pattaya!
Kunde det bli bättre? Kändes som om turen vände här!
4 timmars bilresa tillbaka till Pattaya blev det med en galen chaufför, körde mot rött och härjade. Vi kom sen in på ett område med små små vägar och standarden var inte alls hög. Vi trodde då att vi skulle få bo i nåt plåtskjul och vara glada om väggarna var hela. Men sen stannar taxin utanför en stor mur med en grind, och en portvakt kom och öppnade grinden. Vi åker in i ett paradis med superfina villor. Per-Amunds kompisar vinkade dit oss direkt och bjöd oss på nyårsbuffé och dricka och allt vi ville. Per-Amund hade precis åkt hemåt Sverige igen. Dom visade oss runt sen och det är så sjukt fint här. Ett inhängnat område som sagt med vakter dygnet runt, Stoor pool med sköna solstolar med dynor och allt. Här finns poolskötare och trädgårdsmästare. Vi behöver inte göra nånting. Bara lata oss och ha det bra. Det är heeelt underbart. Vi har dessutom ett av dessa hus helt för oss själva! Det är magiskt. Det kunde inte sluta bättre.

Igår stog vi vid poolen vid tolvslaget och kollade ut över pattaya. Sjukt mycket fyrverkerier och lampor som dom skickade upp. Jättefint! Nej vi har det super här nu. DRÖMMEN!
det enda tråkiga är att det varit mulet nu två av tre dagar så vi hoppas på sol snart. Det är 33 grader i skuggan och vi sitter på våran terass nu och har käkat lunch(goda frukter) och ska spela lite kort nu!

Senare i eftermiddag ska vi följa med dom andra som bor på området Till en jättestor marknad där man kan handla allt säger dom.

Hoppas ni har det lika bra som vi har:)
Puss på er

(har inte tagit så många bilder med mobilen men här kommer två)