Försäljare
Nu ska jag vara lite negativ, för nu är jag lite arg. Såhär är det. Jag Hade bestämt mig för ganska länge sen att när mitt abonnemang med telenor gick ut så skulle jag byta till comviq. Tur som jag har så gick jag in på kupolen en dag och där står en försäljare och erbjuder comviq kompis student som verkar hur bra som helst, och eftersom jag ändå ska byta så tar jag erbjudandet. Typ en månad senare så ska jag föra över mitt gamla telefonnummer från telenor till comviq så vi ringer till comviqs kundservice. Dom säger då att dom ska skicka hem ett nytt simkort till mig som dom sedan skulle föra över numret till. Jag väntade i två veckor men inget simkort kom. Vi ringer då igen och dom säger då att vi ska ringa till massa andra ställen och krångla för att det ska fungera men såklart så gjorde det inte det. Så, vi fick ringa till comviqs kundservice igen. Då skulle jag få tala in ett muntligt avtal på att överföra mitt nummer till ett annat simkort, och det gjorde jag. Jag frågade sen hur jag skulle kunna använda det nya comviqabonnemanget när jag inte hade något simkort. Men det skulle bli hemskickat sa han då. Det är nu ca två veckor sen. Mitt telenornummer har blivit överfört till comviq och ett annat simkort vilket har gjort att abonnemanget med telenor har avslutats. Mitt simkort har då såklart blivit inaktivt, men inte fan har jag fått något nytt simkort. Så nu har jag ett abonnemang som jag får betala för som jag inte kan använda. Och ingen mobil heller dessutom. Vad glad man blir på försäljare som säger att överföring av numret är hur enkelt som helst och går på en vecka. Man blir på glad på försäljare som säger att allt går väldigt smidigt i övergången mellan två abonnemang. Nej Usch vad trött jag blir på sånt här.

Kommentarer
Trackback